Prestiżowe wyróżnienie na POLAGRA-FOOD 2004 dla JAWO

Miniatura wpisu
powrót

Prestiżowe wyróżnienie na POLAGRA-FOOD 2004 dla JAWO

Na tegorocznych Targach POLAGRA-FOOD 2004 sześć produktów firmy JAWO zostało wyróżnionych godłem „Polska Dobra Zywność”. Z uwagi na wejście Polski do struktur UE zaszła konieczność przekształcenia istniejącego znaku towarowego „Polska Dobra Żywność”. Został on zastąpiony nowym „Poznaj Dobrą Żywność”. Ustanowił go Minister rolnictwa jako wzór artykułów spożywczych. Głównym założeniem Programu jest promocja wyrobów najwyższej jakości. Znak ułatwia konsumentom ocenę wyrobów, umożliwia dokonanie ich świadomego wyboru ze względu na walory smakowe i odżywcze. Wyróżnione produkty firmy JAWO to: pierogi z mięsem, pierogi z mięsem i kapustą, pierogi z kapustą i grzybami, kluski śląskie z mięsem, uszka z mięsem, pierogi z serem i jagodami. Trendy Food 2004, nr 7, str. 9. Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej może skutkować wzrostem konkurencji. Zwłaszcza, że rynek mrożonek jest dużo bardziej nasycony na zachodzie Europy. Efektem, którego można się spodziewać będzie rozszerzenie dotychczasowej oferty w tym samym segmencie. Myślę, że obok tradycyjnych mieszanek warzywnych, produktów mącznych i ziemniaczanych, pojawią się produkty egzotyczne, dania wyszukane czy związane z regionalnymi kuchniami. Ich rozwój jednak może być blokowany zasobnością portfela polskiego konsumenta. Renata Kasprzycka, Prezes Zarządu JAWO [w:] Trendy Food 2004, nr 7, str. 19. Możliwość zaistnienia na innych niż polski rynek, to także pewne rozwiązania, uzyskanie odpowiednich standardów i dostosowanie wymogów produkcyjnych do norm panujących w Unii Europejskiej. – Firma JAWO sprzedaje swoje produkty w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Francji i USA. Warunkiem niezbędnym rozwijania eksportu jest dostosowywanie zakładu do wymogów UE czy USA. JAWO posiada wszystkie niezbędne certyfikaty. Produkuje w oparciu o system HACCP, nasze produkty przechodzą pomyślnie badania prowadzone przez odpowiednie jednostki w krajach, do których eksportujemy. Głównym atutem docenionym przez konsumentów za granicą jest tradycyjna, ręczna produkcja oraz brak sztucznych dodatków, takich jak: barwniki, substancje wzmacniające smak lub zapach – mówi Renata Kasprzycka, prezes JAWO. Renata Kasprzycka, Prezes Zarządu JAWO [w:] Trendy Food 2004, nr 7, str. 21.