Zdrowe i łatwe do przygotowania
Od początku roku obserwujemy – mówi prezes zarządu Jawo sp. z o.o. Renata Kasprzycka – wzrost w kategorii dań mrożonych z ziemniaków, który kształtuje się na poziomie prawie pięciu procent. Wyroby Jawo z ziemniaków odzwierciedlają tę tendencję rynkową, osiągając podobną dynamikę. Wyjątkiem w kategorii są kartacze – produkt, który świetnie ocenili klienci i dobrze radzi sobie na rynku, co pokazują ponad 40-procentowe przyrosty sprzedaży. Jednak nie potrafimy uzasadnić tendencji rynkowej w całej kategorii, ale możemy wytłumaczyć, dlaczego marka Jawo zyskuje. W przypadku naszych produktów w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy wzrosła ich dystrybucja numeryczna, czyli kolokwialnie mówiąc, poszerzyła się półka produktów Jawo z tej kategorii.
Według mnie wpływ na zainteresowanie takimi wyrobami ma nie tyle tęsknota za tradycją czy powrót do kuchni regionalnej, ile trend – jedzenia zdrowego, gotowanego, ale łatwego i szybkiego do przygotowania. Modne jest przecież gotowanie – w rodzinie czy z przyjaciółmi. Nasze produkty z ziemniaków – kluski, pyzy, kopytka czy knedle są zatem doskonałą podstawą: przyśpieszają i upraszczają przygotowanie pełnowartościowego posiłku. Coraz częściej pełnią w kuchni podobną rolę jak mrożone warzywa. Inwencja kucharza koncentruje się na przygotowaniu wykwintnego sosu czy ciekawej surówki w czasie 10 minut, które są potrzebne, by ugotowały się nasze produkty.
Nie kierujemy wyrobów Jawo do ściśle określonej grupy klientów. Szerokie portfolio sprawia, że większość konsumentów może wybrać coś odpowiedniego dla siebie: kluski śląskie bez zawartości glutenu czy pyzy ziemniaczane dla osób na diecie bezbiałkowej.
Przymierzamy się do rozpoczęcia aktywności w social mediach, ale projekt jest na wstępnym etapie, więc na razie nie będę mówić o szczegółach przedsięwzięcia.
Fresh&Cool Market, branżowy miesięcznik o żywności nr 10 (63) 2012