Przygotowujemy się do zmian

Miniatura wpisu
powrót

Przygotowujemy się do zmian

Cieszy nas wiadomość o wspólnych europejskich wytycznych – mówi Magdalena Czerwińska, dyrektor produkcji firmy JAWO – jak przekazywać konsumentom informację na temat żywności. Za szczególnie istotną nowość uważam obowiązkowe znakowanie wartością odżywczą. Mam nadzieję, że producenci wezmą sobie do serca sugestię Parlamentu Europejskiego, aby podawać, jaką część procentową dziennej zalecanej diety stanowi 100 g produktu. To 100 g jest oczywiste, podczas gdy dane odnoszące się do porcji podawane obecnie są często zaniżane, co może zmylić konsumenta. Na przykład, jeśli podamy, że 100 g dobrego produktu zaspokaja 10 procent zapotrzebowania na tłuszcz, podczas gdy 100 g przekąsek typu chipsy czy słodycze pokrywa właściwie całodzienne zapotrzebowanie na tłuszcz, łatwiej będzie dokonywać świadomych wyborów. W dobie chorób cywilizacyjnych dopadających Europejczyków dobrze, że powstają precyzyjne wytyczne prawne jak informować klientów tak, aby łatwiej i prościej było dbać o zdrową dietę. Trzeba jednocześnie zwrócić uwagę, że nowe regulacje oznaczają dodatkowe koszty dla producentów żywności związane z wymianą opakowań. JAWO już się do tego przygotowuje, mając nadzieje, że tym razem regulacje prawne zostaną opracowane precyzyjnie i obowiązywać będą niezmiennie przez dłuższy czas.
Fresh&Cool Market, branżowy miesięcznik o żywności, nr 9 (50) wrzesień 2011