Prym wiodą pierogi z kapustą i grzybami

Miniatura wpisu
powrót

Prym wiodą pierogi z kapustą i grzybami

Nasz firma ma w ofercie kilka produktów – mówi Renata Kasprzycka prezes spółki JAWO – których szczyt sprzedaży następuje w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Wśród pierogów prym wiodą pierogi z kapustą i grzybami, ale w niektórych regionach Polski np. Podkarpaciu, wzrost sprzedaży obejmuje też pierogi ruskie. Jeśli chodzi o uszka, to wszystkie przez nas produkowane notują wzrost sprzedaży w okresie przedświątecznym. Uszka z kapustą i grzybami są zdecydowanym liderem –  na nich w tym okresie opiera się sprzedaż, ale jest to produkt całoroczny i chętnie kupowany przez HoReCa. Większe zainteresowanie tym produktem w końcówce roku to raczej nie efekt zmiany tradycji wigilijnej –  braku obowiązkowego postu, ale budowanie menu na spotkania świąteczne czy zabawy sylwestrowe. Krokiety z kapustą i grzybami to także całoroczny produkt, którego szczyt sprzedaży przypada na koniec roku i co ciekawe, największe wzrosty notujemy na ten produkt w eksporcie skierowanym do środowisk polonijnych. Rynek mrożonych produktów wigilijnych oceniam jako stabilny. Ostatnie sezony pokazują delikatną tendencję spadkową, ale trudno wyrokować, czy jest to dłuższy trend. Być może młodsi konsumenci nie są tak przyzwyczajeni do tradycyjnych dań wigilijnych i częściej na ich stołach tego wieczoru pojawiają się inne dania. W okresie przedświątecznym stosujemy typowe środki wsparcia sprzedaży –  dla dystrybutorów dodatkowe upusty, dla klientów promocyjne ceny wyszczególnione w gazetkach bądź w tzw. Końcówkach. Nasze produkty dostępne są w sieciach wielkopowierzchniowych, średnich supermarketach i małych sklepach.

Fresh & Cool Market, nr 11-12 listopad-grudzień 2010