Miniatura wpisu


powrót

O nas w prasie

7 maja 2015Japoński przysmak z Częstochowy

W Częstochowie ruszyła polsko-japońska fabryka mrożonej żywności Ajinomoto Jawo. To efekt współpracy pomiędzy japońskim gigantem spożywczym Ajinomoto Frozen Foods i częstochowską firmą Jawo. Obie spółki zainwestowały w to przedsięwzięcie łącznie 8 mln zł. Jawo swoje japońskie inklinacje po raz pierwszy ujawniło w 2013 roku, kiedy to w częstochowskiej fabryce tej firmy uruchomiono linię produkującą gyozę

więcej...

6 maja 2015Najważniejsza jest jakość

Jestem dumna z tego, że udaje mi się kontynuować tradycję firmy – produkowania wysokiej jakości mrożonek – mówi Renata Kasprzycka, prezes zarządu Jawo oraz wiceprezes Ajinomoto Jawo. Kontynuujemy cykl wywiadów z liderkami polskiego przemysłu i handlu. Kieruje Pani zarządem rodzinnej firmy. Jak to się stało, że to Pani przejęła stery Jawo? Moi rodzice Grażyna i

więcej...

8 stycznia 2015Uszka raczej w sezonie

Mrożonki mączne z założenia są szybką i relatywnie niedrogą alternatywą dla potraw przygotowywanych samodzielnie. Dlatego grupa konsumentów, którzy sięgają doraźnie lub regularnie po tego rodzaju produkty jest bardzo duża. – Od lat staramy się edukować konsumentów tłumacząc, że mrożone produkty są pełnowartościowymi wyrobami. Z dobrym skutkiem, co widać po wzrostach sprzedaży naszych wyrobów – przekonuje

więcej...

12 października 2014Mrożonki – idealne rozwiązanie we współczesnej kuchni

Dziś spożywanie posiłków zaczyna znów nabierać charakteru spotkań przy wspólnym stole w gronie rodziny i znajomych. Niestety, nie idzie to w parze z dysponowaniem czasem wolnym, którego wciąż mamy za mało, by poświęcać go na przygotowywanie posiłków. Tu w sukurs tym dla których gotowanie jest ważnym elementem życia przychodzą producenci mrożonek. To właśnie mrożonki sprawdzają

więcej...

10 października 2014Jedzenie zdrowe i szybkie do przygotowania

Od lat staramy się edukować konsumentów, tłumacząc, że mrożone produkty są pełnowartościowymi wyrobami. Nakłaniamy do czytania etykiet i przykładania wagi do jakości produktów oraz ich składu. Z dobrym skutkiem, co widać po wzrostach sprzedaży naszych wyrobów. Niezmiennie największą popularnością w ofercie Jawo cieszą się pierogi z mięsem oraz ruskie. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty,

więcej...

15 września 2014Ciepły posiłek w kilka minut. Kompendium handlowca. Dania gotowe.

Najczęściej do kategorii dań gotowych przypisane są zarówno dania warzywno-mięsne, jak i pizza, produkty garmażeryjne, a niejednokrotnie frytki czy jeszcze inne produkty. Czy patrząc jednak ogólnie, dania gotowe będą osiągały wzrost? Uważam, że przede wszystkim z powodu braku dostępności tego typu produktów kategoria będzie rosła. W naszej grupie asortymentowej najbardziej popularnymi pierogami w Polsce są

więcej...

1 września 2014Dania gotowe i warzywa zastępują lody

Nadchodzi najbardziej oczekiwana przez producentów mrożonek pora roku. Kategoria ma potencjał, lecz barierą w jej rozwoju jest brak miejsca na bonety chłodnicze. Na to detaliści nie mają wpływu, ale już przypilnowanie cenówek i porządku w lodówce to obowiązek, z którego często się nie wywiązują. Mrożonki najlepiej sprzedają się od września do kwietnia, ale ta sezonowość

więcej...

19 sierpnia 2013JAWO – zamiłowanie do kulinarnych tradycji

Smaczne i zdrowe pierogi, kluski, krokiety oraz inne mrożonki – to typowe produkty częstochowskiej  firmy JAWO, działającej od 1992 roku. O szczegóły pracy w zakładzie zapytaliśmy Prezesa Zarządu, Renatę Kasprzycką. Agata Makowska: Firma JAWO słynie z wysokiej jakości produktów. Czy może Pani zdradzić w jaki sposób otrzymujecie ich tradycyjny smak? Renata Kasprzycka: Bazujemy na starych

więcej...

25 października 2012Zdrowe i łatwe do przygotowania

Od początku roku obserwujemy – mówi prezes zarządu Jawo sp. z o.o. Renata Kasprzycka – wzrost w kategorii dań mrożonych z ziemniaków, który kształtuje się na poziomie prawie pięciu procent. Wyroby Jawo z ziemniaków odzwierciedlają tę tendencję rynkową, osiągając podobną dynamikę. Wyjątkiem w kategorii są kartacze – produkt, który świetnie ocenili klienci i dobrze radzi

więcej...

13 grudnia 2011Uszka nie tylko na święta

Od lata staramy się dostarczać konsumentom – mówi Emil Dzianok, dyrektor handlowy firmy JAWO – produkty najwyższej jakości. W kwietniu br. oddaliśmy do użytku nowy zakład, zwiększając dotychczasowe moce produkcyjne, a we wrześniu otrzymaliśmy certyfikat BRC potwierdzający, że produkujemy bezpieczną żywność. Od niedawna w sklepach można dostać nasz nowy produkt – uszka z grzybami. To

więcej...

6 października 2011Przygotowujemy się do zmian

Cieszy nas wiadomość o wspólnych europejskich wytycznych – mówi Magdalena Czerwińska, dyrektor produkcji firmy JAWO – jak przekazywać konsumentom informację na temat żywności. Za szczególnie istotną nowość uważam obowiązkowe znakowanie wartością odżywczą. Mam nadzieję, że producenci wezmą sobie do serca sugestię Parlamentu Europejskiego, aby podawać, jaką część procentową dziennej zalecanej diety stanowi 100 g produktu.

więcej...

15 maja 2011Ręczna robota

W 1992 roku dwie rodziny Dziemborów i Czerwińskich rozpoczęły produkcję pierogów w wynajętej w częstochowskim Domu Aktora stołówce z zapleczem kuchennym. Wyrabianie farszu nadzorował właściciel Jan Dziembor, zaś sprawami urzędowymi i pozyskiwaniem odbiorców zajmował się drugi właściciel – Adolf czerwiński z żoną Grażyną. W 1996 roku błyskawicznie rosnąca sprzedaż wymusiła na firmie przeprowadzkę do większego

więcej...

15 kwietnia 2011Zakład szyty na miarę pieroga

Częstochowska firma Jawo, znany producent mrożonych pierogów i innych specjalności kuchni polskiej, otworzyła nowy zakład produkcyjny przy ul. równoległej 88/98. Połowę z 12 milionów złotych, które pochłonęła budowa nowoczesnego budynku i linii produkcyjnej, dołożyła Unia. Początki Jawo sięgają 1992 roku, gdy pierwsze pierogi powstawały w stołówce z zapleczem kuchennym w Domu Aktora. Dziś firma jest

więcej...

23 grudnia 2010Prym wiodą pierogi z kapustą i grzybami

Nasz firma ma w ofercie kilka produktów – mówi Renata Kasprzycka prezes spółki JAWO – których szczyt sprzedaży następuje w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Wśród pierogów prym wiodą pierogi z kapustą i grzybami, ale w niektórych regionach Polski np. Podkarpaciu, wzrost sprzedaży obejmuje też pierogi ruskie. Jeśli chodzi o uszka, to wszystkie przez nas produkowane

więcej...

1 grudnia 2010Dwa opakowania uszek z grzybami w cenie jednego

Boże Narodzenie to najlepszy czas dla producentów mrożonek mącznych. Uszka do barszczu czy pierogi z kapustą i grzybami biją wówczas rekordy sprzedaży. Gorzej wypadają inne produkty, co nie znaczy. że popyt na nie spada w święta da zera. Jednak z wolna mrożonki mączne przestają być kategorią sezonową i w pozostałych miesiącach też sprzedają się coraz

więcej...

22 kwietnia 2008Dla tych, co mają apetyt, nie czas

Rok 1992 to początki Jawo. Dwa zaprzyjaźnione małżeństwa w stołówce Domu aktora zaczęły lepić i sprzedawać pierogi. Okazało się, że cieszą się takim powodzeniem, że wkrótce nie mogli nadążyć z realizacją zamówień. Po naradzie rodziny postanowiły zająć się pierogami na poważnie. Dzisiaj produkują ich ok. 300 ton miesięcznie. Jedzą je Polacy, Niemcy, Amerykanie. Ostatnio najbardziej

więcej...

2 grudnia 2005Pierogi jak u babci

Jakie pierogi są najlepsze? Babcine, ale zaraz po nich nasze – firmy Jawo. Dlaczego? Bo są takie, jakie powinny być prawdziwe domowe pierogi. Miękkie ciasto z mąki i prawdziwych jajek, napełnione aromatycznym farszem wykonywanym przez nas na miejscu, bez sztucznych dodatków smakowych, bez barwników i konserwantów. Do tego ręcznie klejone. A jak to się dzieje,

więcej...

1 lutego 2005Raport CoolBiznes, „Pyzy. Pierogi. Kluski”

Podczas, gdy na Zachodzie nowością mogą być zwykłe ruskie, to w Polsce trzeba poszukać innych inspiracji. Niewątpliwie rynek dojrzał do nowości – nawet jeśli będą to przepisy z kuchni naszych prababć. Należy spodziewać się niebawem pojawienia się na rynku produktów nieco innych od tych kilku tradycyjnych, które tak dobrze znamy. Na przykład firma JAWO planuje

więcej...

15 września 2004Prestiżowe wyróżnienie na POLAGRA-FOOD 2004 dla JAWO

Na tegorocznych Targach POLAGRA-FOOD 2004 sześć produktów firmy JAWO zostało wyróżnionych godłem „Polska Dobra Zywność”. Z uwagi na wejście Polski do struktur UE zaszła konieczność przekształcenia istniejącego znaku towarowego „Polska Dobra Żywność”. Został on zastąpiony nowym „Poznaj Dobrą Żywność”. Ustanowił go Minister rolnictwa jako wzór artykułów spożywczych. Głównym założeniem Programu jest promocja wyrobów najwyższej jakości.

więcej...

1 września 2004Mrożonki na Polagrze

Sukces stał się udziałem również firmy JAWO znanej z doskonałych produktów kulinarnych. Wśród produktów nagrodzonych znakiem „Poznaj Dobrą Żywność” były bowiem produkty tej znanej firmy. Znów sprawdziła się dewiza, że opłaca się wytwarzać produkt najwyższej jakości po rozsądnej cenie. Sprawdziły się też podstawowe atuty działania przedsiębiorstwa: tradycja i ręczne wyrabianie produktów. Redakcja „Forum Żywności Mrożonej”

więcej...